www.vrcholeni.cz  ()

2022 Ratna Chuli 7128 m

Tak nějaké další fotky, ....

Ahoj, už jsme samozřejmě doma. Vrchol není, ale alespoň spousta fotek se chystá. Během týdne bude řada z nich i tady a na podzim v Bezuchově samozřejmě další a nějaké to vyprávění.

17.5. Už se vracíme, výlet končí, vrchol bez výstupu, ale jinak v pohodě. Poprchá. Ještě 2 dny chůze do civilizace. Pavel

13.5. Všichni zdraví, kopec nevylezen, moc sněhu. Za 3 dny opouštíme BC. Pavel

29. 04. Dnes odpočinkový den v PHU asi 4000 m, zítra jdem do BC, možná až 5000 m, počasí spíše spatné, fouká, odpoledne zataženo a poprchá.

25.04. Snídaně v 6 , naložili, nasnidali a vyjeli.... Trochu se to začalo motat, oproti původnímu plánu a našich představ  Besisahar nebyl našim dnešním koncem, ale pouze v poledne oběd, přeložení z autobusu na jeep a pokračovali dál až do Kotto - Chame ....dojeli o pul 7, přeci jen část cesty zlepšili. Bohužel bouřka a prší a prší.... a ráno snídaně v 6 a hurá údolím nahoru.... bohužel předpověď počasí na další dni ale i týden je špatná...déšť... tak uvidíme. Asi na dejší dobu budeme mimo spojení a tady nebudou zprávy.

P.

25.04. - 23:00 večer místního... vše zabaleno, ráno v 5 odjíždíme do hor,... tak ještě jedna návštěva české hospody.... no steak nebyl největší, a...... a návštěva místní hospody, kde byly porce ještě menší, ale zase jsme je tam učili, jak se správně čepovat pivo..... a nálada skvělá a to je fajn....p.

24.04.2022 Konečně v Nepálu, úspěšně jsme zvládli dopravu, řadu piv, odletěli všichni a všechno a dokonce s Olgou už i briefing a máme papiry. Navíc, podle upřesnění nového ministra je i hora vyšší téměř o 100 m, tedy nové 7128 m! (drive 7035 m). Máme nového gajda: " Purna". Zítra nás čeká spousty shánění a přebalovani....

P.

22.04 2022 Tak zítra snad již odlétáme, .... A podařilo se i vydat expediční pohlednici, jen poštovní adresy už moc nemáme.

25. Březen 2022

Tak nová hora Ratna Chuli 7135 (dříve 7035 m) . Je to nedaleko Gyajikang 7074 m, kde jsme udělali v roce 2017 novou cestu.

Hora byla otevřena teprve ”nedávno” – leží na hranici s Čínou, v roce cca 2003. Dosud asi 14 expedic, jen asi 5 úspěšných, zřejmě většina expedice na podzim. Není to úplně lehké – ale není úplně jasné, jak to je, všechny úspěšné expedice “těžké”  - s místními horskými vůdci a spoustou metrů fixních lan. Většinou Japonci a Francouzi. Poslední úspěšná zřejmě v roce 2008 - Japonci.

Následně pak zřejmě neúspěšní: 2008 Francie, 2009 Francie a Švýcarsko, 2012 Francie, 2013 Francie a 2013 Švýcarsko, 2019 Rumunsko a 2019 USA.

p.

11. Březen 2022

Tak velká změna cíle. Protože podle průzkumu je cesta pod severní stranu Api stále neprůchodná, hledáme narychlo nový cíl. Ještě je to v rozhodování i jednání, tak uvidíme, ....

Únor 2022

A už jsou přípravy v plném proudu, .... dokonce letos bude možná i expediční pohlednice, ...

Tak třeba nám situace dovolí a konečně letos na jaře odletíme. Alespoň trochu světýlka na konci tunelu, ....

A sestava dokonce možná v správném počtu, tedy šťastné číslo: 8 + 1 = 9!!!

Léto 2021

Vypadá to, že ani letos se  do  Nepálu  opět nedostaneme a tak třetí pokus dostat se pod horu se odkládá na jaro 2022.  ;-(   ....